ایران به دنبال میزبانی جام جهانی بازی ها

به گزارش وبلاگ دریا، خبرگزاری مهر - زهره نیلی: مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای درباره لیگ بازی های رایانه ای ایران گفت:اکنون عمده توجه ما به بازی سازها و درآمدسازی بوده اما سال جاری قرار است به بازی کردن و بازیکن ها بپردازیم.

ایران به دنبال میزبانی جام جهانی بازی ها

حسن کریمی قدوسی در نشست خبری لیگ بازی های رایانه ای ایران که امروز 23 مرداد برگزار گردید، اعلام کرد: بنیاد با عنوان متولی اصلی صنعت بازی در کشور سال جاری میخواهد لیگ بازی های رایانه ای را با جدیت هر چه تمام تر دنبال کند. ما سال گذشته با شرکت مکعب تعامل داشتیم و به برگزاری لیگ پرداختیم اما سال جاری قرار است به طور جدی تر به این رقابت مهم توجه کنیم.

مدیرعامل بنیاد بازی های رایانه ای توجه به گیمرها را مهمترین بخش در مسابقات بازی های رایانه ای ایران دانست و اضافه نمود: تاکنون عمده توجه ما به صنعت بازی، بازی سازها و درآمدسازی از این طریق بوده اما سال جاری قرار است به خود بازی کردن و به بازیکن ها بپردازیم. چرا که در سال های گذشته گیمرهای ایرانی مقام آور بوده اند و برای مثال در سال 2014 ما رتبه نخست را در بازی های فیفا و در سال 2015 رتبه چهارم جهان را در لیگ بازی های رایانه ای از آن خود نموده ایم. پس سال جاری هم می کوشیم تا با توجه به گیمرها و حمایت از آنها بار دیگر در رقابت های جهانی بازی های رایانه ای بدرخشیم.

کریمی قدوسی همچنین اعلام کرد: موضوعی که در بحث مسابقات ورزش های الکترونیک قابل تامل است اینکه گیمرهایی که اعزام می شوند نمایندگان ایران در مسابقات جهان هستند، همانطور که ورزشکاران در المپیک نماینده این کشور و افتخارآفرین برای سرزمین مان ایران به شمار می آیند پس ما باید از این گیمرها حمایت کنیم.

پس از آن عباس عرضی برگزارنماینده لیگ بازی های رایانه ای نیز با اشاره به چگونگی برگزاری مسابقات گفت: سال گذشته ما لیگ بازی های رایانه ای ایران را در سه مرحله و در برج میلاد تهران برگزار کردیم یک بخش از این رقابت ها رقابت آنلاین میان گیمرها بود. چرا که هدف ما استفاده از حضور یک میلیارد گیمر در جهان به وسیله رقابت آنلاین است.

به گفته او مسابقات انتخابی جام جهانی بازی های رایانه ای سال جاری برای چهارمین بار در برج میلاد برگزا می گردد تا گیمر برتر ایرانی انتخاب و راهی فرانسه گردد.

عرضی از جایزه 100 میلیون تومانی به گیمر برتر گفت: قرار است بنیاد ملی بازی های رایانه ای 100 میلیون تومان جوایز نقدی و غیرنقدی در اختیار نفرات برتر بگذارد و هزینه رفت و آمد و اقامت آنها در پاریس را فراهم آورد، همچنین قرار است مسابقات بین المللی لیگ بازی های رایانه ای 31 مرداد در تهران شروع به کار کند، 7 کشور جهان مانند انگلیس، دانمارک و آلمان در این مسابقات حضور دارند، 5 شهریور نیز مسابقات استانی به مدت یک هفته برگزار می گردد و نمایندگان هر استان که وبلاگ دریای استان های مختلف هستند 13 شهریور به تهران می آیند تا در مسابقات برج میلاد شرکت نمایند و پس از 7 روز مسابقه نفرات برتر انتخاب و به فرانسه اعزام می شوند.

نماینده شرکت مکعب و برگزار نماینده لیگ بازی های رایانه ای در ایران با اشاره به اینکه مسابقات جام جهانی بازی های رایانه ای از سال 2003 شروع شده، گفت: این مسابقات از سال 2003 در جهان شروع شده و 50 کشور در آن حضور داشته اند اگرچه کشورهایی همچون آمریکا و کانادا از میزبانان این مسابقه بوده اند اما لیگ بازی های رایانه ای به طور معمول در پاریس برگزار گردیده است البته ما می کوشیم ایران نماینده برگزاری بخشی از این مسابقات چون مسابقه فیفا در کشور گردد.

منبع: برترین ها

به "ایران به دنبال میزبانی جام جهانی بازی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران به دنبال میزبانی جام جهانی بازی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید