با ترک این 7 عادت ، جوان بمانید

به گزارش وبلاگ دریا، آیا احساس می کنید که دچار پیری زودرس شده اید؟اگر چیزی که در آینه می بینید دوست ندارید باید کمی عادات روزانه خود را ارزیابی کنید.

با ترک این 7 عادت ، جوان بمانید

اگر از پیری زودرس می ترسید بهتر است سبک زندگی خود را مقداری بهبود دهید تا علائم ظاهری پیری در شما دیرتر ظاهر گردد و برای مدت طولانی جوان بمانید. در این مطلب از وبلاگ دریا به موضوع پیری زودرس با عادات روزانه می پردازیم.

به سختی از دسر می گذرید؟

گذشته از این که دسر و شیرینی و شکر می تواند سبب چاقی شما گردد. مولکول های قندی سلول های ما که متصل به فیبرهای پروتئینی اند دچار تغییر می شوند. این فرایند تخریب که قندی شدن مولکول هاست، باعث معضلات زیر می گردد.

  • از دست دادن درخشندگی پوست
  • گودی و سیاهی دور چشم
  • پف کردن
  • افزایش چین و چروک
  • افزایش منافذ باز پوست

کمتر از 5 ساعت می خوابید

یکی از عوامل مهم در پیری زودرس کم خوابی است. کم خوابی نه تنها باعث هاله سیاه دور چشم می گردد بلکه سبب فقدان انرژی در طول روز، اعصاب ضعیف و مسائل تمرکز و اضافه وزن می گردد.

عاشق تلوزیون تماشا هستید

مطالعه ای در مجله انگلیسی پزشکی نشان می دهد که در حدود 11000 استرالیایی سنین 25 و بالاتر، به ازای هر ساعت از پای تلوزیون نشستن امید زندگی در تنها 22 دقیقه کاهش می یابد. این نشستن و غیرفعال بودن جلوی تلوزیون علاوه بر اضافه وزن مسائل زیادی برای زیبایی شما به وجود می آورد.

از کرم دور چشم استفاده نمی کنید

پوست دور چشم ها بسیار حساس است و مستعد چین و چروک هستند بنابراین به مراقبت بیشتری احتیاج دارد. کرم های دور چشم که حاوی ویتامین آ، ویتامین ث و آنتی اکسیدان هستند می تواند به ترویج کلاژن و الاستین که منجر به سفت شدن پوست و کاهش چروک دور چشم می گردد، یاری کند.

از ضد آفتاب استفاده نمی کنید

اشعه های مضر آفتاب حتی در روزهای آفتابی هم می تواند سبب آسیب رساندن به شما گردد. هر زمان که از منزل خارج می شوید حتما ضدآفتاب داشته باشید. هیچ چیز به مقدار آفتاب نمی تواند پوست را پیر کند. برای استفاده روزانه از SPF بین 30 تا 50 بهره ببرید.

زیاد آرایش می کنید

استفاده زیاد از محصولات آرایشی به ویژه آن هایی که روغنی هستند می تواند پوست شما را خراب نمایند. خطوط ریز و درشت و کدر شدن پوست، از دست دادن طراوت و غیره همه مضراتی است که روی صورت تان به جا می ماند.

صورتتان را روی بالش فشار می دهید

به روی شکم خوابیدن و صورت را روی بالش قرار دادن یکی از کارهایی است که پوست را چروک می نماید. بافت های پیوندی و کلاژن در سطح پوست ضعیف می شوند. بهتر است که به پشت بخوابید و از بالش های ساتن بهره ببرید

پیشنهاد مطالعه: بعلاوه می توانید مطلب با این 3 ماسک خانگی، دیگر نگران جای جوش نباشید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "با ترک این 7 عادت ، جوان بمانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با ترک این 7 عادت ، جوان بمانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید