برترین روش برای درست کردن کباب کوبیده ، با این روش کباب ها همواره به سیخ می چسبد

به گزارش وبلاگ دریا، تابستان و پاییز، فصل سفر؛ فصل کنار رودخانه اتراق کردن و منقل و کباب. فصل اثبات شایستگی های مردی که می خواهد با آشپزی اش ثابت کند می تواند برترین غذاها را بپزد و خم به ابرو نیاورد.

برترین روش برای درست کردن کباب کوبیده ، با این روش کباب ها همواره به سیخ می چسبد

حالا می خواهد آن غذا، غذایی سخت و پردردسر مثل کباب کوبیده باشد ولی همین روزهای سخت است که مرد را آماده می نماید؛ برای روزهای کباب کوبیده درست کردن، به سیخ زدن و روی منقل نیفتادن. یک مرد کباب پز واقعی.

مواد لازم

یک کیلو گوشت سردست یا گردن

5 عدد پیاز

نمک، فلفل و زردچوبه به میزان کافی

زعفران یک قاشق چایخوری

1. گوشت سردست یا گردن را باید چرخ کنید. البته نه یک باربلکه دو بار؛ خوب چرخ کنید تا گوشت یکدست و نرمی داشته باشید. اولین قدم را که حرفه ای بردارید، بقیه قدم ها خودشان حرفه ای می شوند.

2. حالا پیازها را با رنده ریز رنده کنید. آب اضافی پیازها را بگیرید تا خیلی شل و آبکی نباشد. آب پیاز مایه گوشتتان را شل می نماید و برای به سیخ کشیدن دچار مشکل می شوید.

3. حالا پیازهای رنده شده را به گوشت اضافه کنید و نمک فلفل و زردچوبه و زعفران را داخل آن بریزید و خوب مشت ومالش بدهید. دق دلی تان را خالی کنید سر گوشت چرخ نموده و خوب مشت بارانش کنید. بعد از نیم ساعت که خوب ورز دادید، گوشت را داخل یخچال بگذارید و بعد از یک ساعت دوباره مشت ومالش بدهید تا حالش جا بیاید و بعد دوباره گوشت را داخل یخچال بگذارید تا دو سه ساعت برای خودش استراحت کند.

4. حالا وقت به سیخ کشیدن کباب ها و وقت هنرنمایی یک مرد است. فکر نکنید به سیخ کشیدن کباب کار راحتی است ولی خیلی هم نترسید. یک کار سهل و ممتنع است. آسان است ولی خب سخت است پس مو به مو دستورات را اجرا کنید.

5. یک کاسه آب سرد کنار دستتان بگذارید. حالا قبل از برداشتن مایه کباب دستتان را در آب خیس کنید و یک مشت مایه کباب بردارید و به شکل دوک دربیاورید. حالا سیخ را روی مایه کبابتان بگذارید و آن را با مایه کباب بپوشانید. دوباره دستتان را خیس کنید و با انگشت سبابه و کناری اش به حالت قیچی روی مایه کباب و سیخ فشار دهید طوری که اثر انگشتتان روی سیخ بماند و بعد ابتدا و انتهای کباب را به سیخ بچسبانید.

6. وقتی گوشت را به سیخ کشیدید، سیخ ها را روی منقل بگذارید. حواستان باشد تا وقتی که کباب ها خودشان را نگرفته اند، آتش را باید باد بزنید تا گرمایش به میزان باشد. وقتی کباب ها خودشان را گرفتند دیگر کافی نیست باد بزنید فقط هر چند دقیقه یک بار سیخ ها را بچرخانید.

منبع: همشهری آنلاین

به "برترین روش برای درست کردن کباب کوبیده ، با این روش کباب ها همواره به سیخ می چسبد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین روش برای درست کردن کباب کوبیده ، با این روش کباب ها همواره به سیخ می چسبد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید