بهمن ماه؛ پایان مهلت راه اندازی سیستم یکپارچه سازی جامع آموزش و پرورش

به گزارش وبلاگ دریا، وزیر آموزش و پرورش گفت: دفتر فناوری اطلاعات تا بهمن فرصت دارد که سیستم یکپارچه سازی جامع آموزش و پرورش را راه اندازی کند.

بهمن ماه؛ پایان مهلت راه اندازی سیستم یکپارچه سازی جامع آموزش و پرورش

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ دریا، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمی با مدیرکل و کارکنان دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات، که در سالن جلسات این دفتر در ساختمان شهیدباهنر برگزار گشت، ضمن تشکراز تلاش های همکاران دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات، مخصوصا در دوران شیوع کرونا و استمرار آموزش دانش آموزان از طریق بستر مجازی و شبکه آموزش دانش آموزی (شاد)، اظهار کرد: در شرایط قبل از کرونا به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در برقراری ارتباط و تعاملات دوسویه، امید داشتیم و امروز با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا این امید بسیار بیشتر شده است.

حاجی میرزایی افزود: تا سال قبل، به فناوری اطلاعات و ارتباطات و تکنولوژی تنها به عنوان عاملی برای بهره وری، توسعه عدالت آموزشی، ساماندهی اطلاعات داخل آموزش و پرورش و رسیدن به اهداف آموزشی توجه می شد، ولی با شروع کرونا انتظارات از حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بسیار بالاتر رفت و این حوزه را در مرکز آموزش و پرورش قرار داد.

وزیر آموزش و پرورش کار در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را بسیار دقیق و حساس دانست و گفت: بسکمک از اهداف آموزش و پرورش از طریق اطلاعات آماری و جامعی که از حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دریافت می کنیم، تحقق می یابد و ما منتظر پاسخ دقیق از این حوزه هستیم.

وزیر آموزش و پرورش هوشمندسازی مدارس را جزو اهداف اصلی حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات دانست و خاطرنشان کرد: در هوشمند سازی مدارس باید تلاش کنیم که کار به صورت ریشه ای انجام شود و نباید تنها به ارسال چند قلم از ملزومات آموزش الکترونیکی به مدارس اکتفا کنیم.

حاجی میرزایی گفت: ارتباطی که تا قبل از این در فضای حقیقی داشتیم، در زمان کرونا باید در فضای مجازی داشته باشیم و بتوانیم به کمک فناوری اطلاعات و ارتباطات و تکنولوژی های روز و هماهنگی های لازم بین این دو آن را با همان کیفیت برقرار کنیم ودر این راستا به شما همکاران این حوزه امید داریم.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید برنامه کاربردی شاد را یک برنامه راهبردی عنوان کرد و گفت: شاد امروز یک ظرفیت منحصر به فرد است که در مدت 7 ماه به این نقطه رسیده است. در مورد دیگر مسائل فناوری نظیر سیستم یکپارچه سازی جامع منابع انسانی، مالی، اداری و دانش آموزی نیز باید بتوانیم با این سرعت کار کنیم و مسئله را به نتیجه برسانیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش مجموعه بزرگ دولتی است، گفت: در این شرایط تنها فناوری اطلاعات می تواند ارتباط منسجمی بین دانش آموزان و معلم برقرار کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بهمن ماه؛ پایان مهلت راه اندازی سیستم یکپارچه سازی جامع آموزش و پرورش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهمن ماه؛ پایان مهلت راه اندازی سیستم یکپارچه سازی جامع آموزش و پرورش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید