تصاویر قاب های محافظ نسل دهم آیپد اپل از بازطراحی آن خبر می دهند

به گزارش وبلاگ دریا، آیپد معمولی اپل اگرچه ممکن است پیشرفته ترین تبلت این شرکت نباشد، اما به لطف قیمت مناسبش نظر کاربران زیادی را به خود جلب نموده و جزو پرفروش ترین محصولات این شرکت است. علی رغم مالی بودن این تبلت، آیپد معمولی قابلیت های بسیار زیادی را به کاربران ارائه می دهد. یکی از نکات قابل توجه آیپد معمولی اپل، چرخه به روزرسانی ناگهانی آن است. برخلاف آیپد ایر و آیپد پرو که برنامه ای نسبتاً قابل پیش بینی را برای به روزرسانی دنبال می نمایند، آیپد معمولی اپل چنین روندی ندارد. اکنون که نسل دهم آیپد اپل در راه است، خبرهای متعددی در خصوص بازطراحی این محصول تازه به گوش می رسد.

تصاویر قاب های محافظ نسل دهم آیپد اپل از بازطراحی آن خبر می دهند

مارک گورمن، روزنامه نگار مطرح خبرگزاری بلومبرگ در تازهترین گزارش خود آورده که اپل نسل دهم آیپد معمولی خود را تا خاتمه سال 2022 معرفی می نماید و در حال حاضر بعضی سازندگان نیز لوازم جانبی این تبلت تازه را به فروش می رسانند. در این زمینه، تصاویری از قاب محافظ آیپد نسل دهم از وب سایت آمازون ژاپن به وسیله MacOtakara به اشتراک گذاشته شده که بر این اساس می توان گفت که نسل تازه این تبلت اپل با بازطراحی در اختیار کاربران قرار می گیرد.

پیش تر نیز بعضی رندرهای این تبلت مالی اپل در رسانه های خبری منتشر شده بود که از طراحی تازه این محصول خبر داده بودند. ظاهراً نسل دهم آیپد از طراحی مدرن آیپدهای تازهتر (مانند مدل های M1 ایر و پرو) استفاده می نماید و دیگر شاهد لبه های منحنی شکل آن نخواهیم بود. اگرچه اطلاعات زیادی در خصوص تبلت آینده اپل مطرح نشده، اما گفته می گردد نسل دهم آیپد مجهز به صفحه نمایش بزرگ تر 10.5 اینچی با حاشیه های بسیار کم، درگاه شارژ USB-C و دوربین عقب بیرون زده خواهد بود.

طبق تصاویر منتشر شده از قاب های محافظ این آیپد، به نظر می رسد که دکمه هوم این تبلت حفظ شده و به عنوان حسگر اثرانگشت و هم کلید خانه به انجام وظیفه می پردازد. اما ظاهراً دیگر خبری از جک 3.5 میلی متری صدا نخواهد بود و این یعنی کاربران آیپدهای معمولی دیگر نمی توانند به وسیله کابل هدفون خود را به آیپد متصل نمایند. حاشیه های اطراف نمایشگر تا حد ممکن نازک شده و این به کاربران اجازه بهره گیری بیشتر از نمایشگر را می دهد.

می توان گفت که این تغییرات بزرگ ترین به روزرسانی است که روی نسل تازه آیپد معمولی اپل اعمال می گردد. البته همه تغییرات به بخش ظاهری این تبلت خلاصه نمی گردد و از لحاظ سخت افزار نیز شاهد بهبودهایی خواهیم بود. بر همین اساس گفته می گردد که این تبلت از چیپست A14 اپل قدرت می گیرد. این تراشه که با لیتوگرافی 5 نانومتری فراوری شد، 11.8 میلیارد ترانزیستور دارد و اولین تراشه ای هم بود که از چنین فرآیند ساختی بهره می برد. این پردازنده تازه نوید 30 درصد کارآمدی بهتر نسبت به تراشه A13 فعلی را به کاربران می دهد.

بعلاوه در قاب پشتی آیپد نسل دهم، اپل قصد ایجاد تغییراتی را روی ماژول دوربین این محصول دارد. ظاهراً غول فناوری آمریکایی قرار است از یک سیستم دوربین با طراحی تازه در قاب پشتی نسل دهم آیپد بهره ببرد که از طراحی ماژول دوربین آیفون X الگوبرداری شده است. طراحی بیضی شکل ماژول دوربین این تبلت در قاب پشتی، که یک سنسور به همراه فلش LED درون آن قرار خواهد گرفت، می تواند جذابیت های طراحی آن را دو چندان کند.

آن طور که به نظر می رسد، اپل سنسور 8 مگاپیکسلی آیپد نسل نهم را با یک سنسور دوربین 12 مگاپیکسلی در آیپد نسل دهم جایگزین خواهد نمود تا قابلیت های بسیار بیشتری در حوزه تصویربرداری در اختیار کاربران قرار بگیرد. گفته می گردد که دوربین فیس تایم این تبلت ممکن است در سمت راست نمایشگر تعبیه گردد و حسگر تاچ آیدی می تواند در دکمه پاور به جای دکمه هوم، مانند آیپد مینی و آیپد ایر قرار بگیرد. باید صبر کرد و دید که در روزهای آینده چه اخبار دیگری در خصوص نسل تازه آیپد معمولی اپل در رسانه ها منتشر خواهد شد.

منبع: Phonearena

منبع: دیجیکالا مگ

به "تصاویر قاب های محافظ نسل دهم آیپد اپل از بازطراحی آن خبر می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر قاب های محافظ نسل دهم آیپد اپل از بازطراحی آن خبر می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید