فراوری غلات و شبه غلات فراسودمند برای بیماران دیابتی

به گزارش وبلاگ دریا به نقل از صندوق پژوهش و فناوری حوزه سلامت، سحر ضمانی مقدم مدیرعامل یک شرکتفناوری گفت: کینوا در جهان بعنوان خاویار گیاهی شناخته شده است و به علت داشتن فیبر، آهن و تمام اسید آمینه های ضروری بدن ارزش غذایی بالایی دارد.

فراوری غلات و شبه غلات فراسودمند برای بیماران دیابتی

ضمانی مقدم ادامه داد: این محصول به علت وجود انواع پروتئین های ضروری بدن و نوع عدد شاخص گلایسمیک یا شاخص قندخون در آن، برای مصرف بیماران دیابتی مناسب است و می تواند جایگزین مصرف برنج در برنامه غذایی این افراد گردد.

وی گفت: بعلاوه به علت عدم وجود گلوتن برای بیمارانی که امکان مصرف محصولات گلوتن دار و غلاتی مانند گندم و جو را ندارند، نیز مناسب است.

مدی شرکت فناور اضافه کرد: این محصول با توجه به مقدار فیبر، آهن و پروتئین بالا و از طرفی دیگر با توجه به قیمت مناسب آن نسبت به برنج، می تواند در سبد غذایی خانوارها بعنوان یک گزینه تازه با بهره غذایی و پروتئینی بالا، قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت فناور گفت: ما با استفاده از خدمت مشارکت و سرمایه گذاری صندوق پژوهش و فناوری حوزه سلامت توانستیم بخشی از هزینه های خرید محصول، فرآوری و پوستگیری و آسیاب و فراوری آرد کینوا و نهایتا استفاده در فرمولاسیون های تخصصی صنایع تبدیلی را پوشش دهیم. مسیر اخذ این خدمت عالی بود و نتیجه بسیار خوبی برای ما داشت.

حمیدرضا فرهادی، مدیرعامل این صندوق پژوهش و فناوری سلامت گفت: کینوا بعنوان یک غذای مکمل در سبد خانوار قرار می گیرد و جایگزینی برای محصولات استراتژیکی همانند گندم تعریف نمی گردد؛ این محصول با توجه به اینکه تازه است، فعلا در نوع خودش بی رقیب بوده و جامعه هدف برای مصرف این محصول در کشور حدود 20 میلیون نفر تخمین زده می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فراوری غلات و شبه غلات فراسودمند برای بیماران دیابتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری غلات و شبه غلات فراسودمند برای بیماران دیابتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید