برطرف شوره سر و ریزش مو با این راه حل های خانگی

به گزارش وبلاگ دریا، شوره سر یکی از معضلاتی است که هرکس با آن روبرو می شود به سرعت دنبال راه چاره برای خلاصی از آن می شود. این مشکل علاوه بر اینکه جلوه بدی به مو ها می دهد در صورت تشدید می تواند حتی موجب ریزش موی سر شود.

برطرف شوره سر و ریزش مو با این راه حل های خانگی

شوره سر یکی از معضلاتی است که هرکس با آن روبرو می شود به سرعت دنبال راه چاره برای خلاصی از آن می شود. این مشکل علاوه بر اینکه جلوه بدی به مو ها می دهد در صورت تشدید می تواند حتی موجب ریزش موی سر شود. شوره سر در بین نوجوان نیز بسیار رایج است و اغلب خانواده ها در پی راه چاره برای درمان این معضل هستند. علاوه بر شامپو های ضدشوره که قطعا ً تبلیغات آن ها را زیاد دیده اید راه چاره های دیگری نیز وجود دارد که در طب سنتی نیز به آن ها اشاره شده است.

شوره سر می تواند علت های زیادی داشته باشد؛ کافی است اول علت آن را پیدا کنیم سپس برای درمان آن دست به کار شویم تا برای همواره از شر آن خلاصی یابیم؛ خشکی بیش از حد یا چربی بیش از حد پوست سر، مالاسزیا- یک نوع قارچ-، مسائل عاطفی، آلرژی داشتن به محصولات مراقبت از مو، استرس، رژیم غذایی نامتعادل، هورمون ها، کمبود ویتامین ها، تعویض مداوم و زودهنگام محصولات مراقبت از مو، تغییر آب و هوایی به خصوص در زمستان، استفاده زیاد از ژل مو یا اسپری مو یا سایر محصولات می توانند از دلایل ایجاد شوره سر باشند که در نتیجه می تواند منجر به تحریک پوست و خارش و ریزش موی سر شود.

در اینجا قصد داریم چندین راه چاره برای درمان شوره موی سر به شما معرفی کنیم.

ماست درمانی

ماست علاوه بر تمام خواصی که دارد می تواند به عنوان یک آبرسان قوی به پوست سر یاری کند تا از شر شوره ها خلاصی یابد. کافی است مقداری ماست را پیش از حمام روی پوست سر خود ماساژ دهید و بعد از 10الی 15 دقیقه طبق روال استحمام کنید و مو های خود را بشویید تکرار این درمان می تواند به مرور شوره سر را کاهش دهد.

درمان شوره با سرکه سیب

سرکه سیب می تواند به عنوان یک ماده اسیدی شوره سر را به خصوص در مواقعی که علت آن مسائل قارچی است برطرف کند. برای استفاده از این ماده باید بعد از انتها شست وشوی موی خود با شامپو و نرم کننده، سرکه سیب را روی مو ها و پوست سر خود اسپری کنید و بعد از 10 دقیقه مو ها و پوست سر را آبکشی کنید. سرکه سیب علاوه بر خاصیت درمانی خود به شفافیت و درخشندگی مو های شما نیز یاری می نماید.

آبلیمو درمانی

آبلیمو ترش نیز کاری شبیه به سرکه سیب با پوسته های سر شما می نماید. آبلیمو به علت خاصیت اسیدی بودن از پوسته پوسته شدن کف سر و بروز قارچ نیز پیشگیری می نماید ضمن اینکه به علت اینکه دارای مقادیر زیادی ویتامین C است می تواند کمبود ویتامین پوست سرتان را نیز تا حدودی جبران کند.

روغن درمانی

روغن درمانی برای زمانی است که شوره سر شما به علت خشکی بیش از حد پوست سرتان ایجاد شده است، در این زمان می توانید یک روغن ملایم نظیر روغن بچه یا روغن نارگیل را کمی روی حرارت گرم کنید در حدی که باعث سوختن پوست نشود، سپس روغن را به پوست سر مالید و کمی ماساژ دهید و بعد از آن یک حوله گرم را دور سر و مو ها بپیچید و 20 الی 30 دقیقه مکث کنید.

سپس حوله را باز کنید و اجازه دهید چندین ساعت مثلاً یک شب تا صبح هوا به مو های پوست تان برسد و بعد از آن حمام کنید. شایان ذکر است شستن روغن از روی پوست کار کمی دشواری است پس اگر فکر می کنید چربی اضافه روی مو ها و پوست تان به جای مانده دو بار مو های خود را شامپو کنید تا چربی ها کامل از روی مویتان شسته و پاک شود.

روغن رزماری

رزماری خاصیت های فراوانی دارد که یکی از آن ها خاصیت درمانی آن در برطرف شوره سر است. اگر دقت کنید در بیشتر شامپو های ضد شوره از عصاره رزماری نیز در ترکیب آن ها استفاده شده است؛ بنابراین استفاده از روغن رزماری علاوه بر تقویت پیاز مو و رشد بیشتر مو ها می تواند به برطرف شوره سر نیز یاری کند. روغن رزماری را می توانید به تنهایی یا با ترکیب سرکه سیب روی پوست سر بریزید و ماساژ دهید و بعد از 15 الی 20 دقیقه بشویید و آبکشی کنید.

درمان شوره سر با جوش شیرین

کمی جوش شیرین را با آب ترکیب کنید و روی پوست سر ماساژ دهید و سپس بشویید. جوش شیرین به از بین رفتن شوره سر یاری زیادی می نماید.

از بین بردن شوره سر با آلوئه ورا

آلوئه ورا یک گیاه فوق العاده برای تقویت پوست و مو است. یک برگ آلوئه ورا را از وسط برش بزنید و ژل وسط برگ را درون ظرفی بریزید و پیش از حمام این ژل را به پوست سر خود بزنید و سپس مو های خود را بشویید. هفته ای دو بار از این روش بهره ببرید تا کم کم شوره سرتان از بین برود. آلوئه ورا علاوه بر خاصیت درمانی ای که برای شوره سر دارد برای تقویت مو ها و نرمی مو مفید است و از ایجاد موخوره نیز جلوگیری می نماید.

ماسک زرده تخم مرغ

زرده یک یا دو عدد تخم مرغ را بسته به حجم مو، از سفیده جدا کنید و روی پوست سر خود بمالید. اگر می خواهید از خواص تقویتی آن نیز برخوردار شوید بعد از آغشته کرد پوست سر به زرده تخم مرغ یک کلاه رنگ روی سر بگذارید و بعد از 15 دقیقه استحمام کنید. زرده تخم مرغ به علت اینکه دارای چربی نیز هست هم به نرمی و شفافیت مو های شما یاری می نماید و هم شما را از شر شوره سر خلاصی می دهد.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرارو

به "برطرف شوره سر و ریزش مو با این راه حل های خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف شوره سر و ریزش مو با این راه حل های خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید