سفر قریب الوقوع ولیعهد سعودی به تونس

به گزارش وبلاگ دریا، سفیر عربستان در تونس از سفر قریب الوقوع ولیعهد سعودی به این کشور اطلاع داد.

سفر قریب الوقوع ولیعهد سعودی به تونس

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ دریا، عبدالعزیز بن علی الصقر سفیر عربستان در تونس اظهار داشت که دعوتنامه ای از سوی قیس سعید رئیس جمهور تونس برای محمد بن سلمان ولیعهد سعودی ارسال شده و ولیعهد سعودی به این دعوت پاسخ داده و تاریخ آن به زودی به وسیله مجاری دیپلماتیک معین خواهد شد.

به گزارش روسیا الیوم، سفیر عربستان سعودی در تونس از سفر نزدیک محمد بن سلمان به تونس اطلاع داد و گفت رئیس صندوق توسعه عربستان سعودی در پی تسریع در پروژه های در دست اجرا در تونس است.

عبدالعزیز بن علی الصقر بعلاوه اظهار داشت که قیس سعید نیز وعده سفر به کشور عربستان را داده است.

وی در مورد موسم عمره و آنالیز اعطای قراردادهای عمره بیشتر به آژانس های تونس گفت: عربستان در پی افزایش تعداد زائران تونس است که تا کنون بین 350 تا 400 نفر بوده که تعداد کمی است.

قیس سعید در پی توقف مذاکرات با صندوق بین المللی پول درباره وام تکمیلی که تونس برای پرداخت بدهی های داخلی و خارجی خود به آنها احتیاج دارد، باید میلیاردها دلار برای تامین کسری بودجه کشورش فراهم کند.

تونس مه گذشته با بدهی های سنگین برای چهارمین بار وارد مذاکره با صندوق بین المللی پول شد تا در مقابل اصلاحات اقتصادی که اجرای آنها نسبت به گذشته سخت تر شده، به توافقی سه ساله و مبلغ 3.84 میلیارد دلار در سال 2021 دست یابد.

مذاکرات تونس و صندوق بین المللی پول به علت تصمیمات فوق العاده قیس سعید در تعلیق فعالیت های مجلس و برکناری نخست وزیر در تاریخ 25 ژوئیه متوقف شد.

قیس سعید از خلال انجام سفرهایی در پی جذب حمایت اقتصادی عربستان است و عربستان نیز با وجود خودداری بیشتر کشورها از حمایت از کابینه سعید، حمایت خود را از او اعلام نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سفر قریب الوقوع ولیعهد سعودی به تونس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر قریب الوقوع ولیعهد سعودی به تونس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید