سوخت زمستانی با واردات گاز از ترکمنستان تامین می گردد

به گزارش وبلاگ دریا، مصطفی نخعی در شرح نشست روز یکشنبه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست امروز مجید چگینی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران برای بیان برنامه های آینده شرکت ملی گاز ایران و نیز تأمین سوخت زمستانی کشور حضور یافت. چرا که تامین گاز خانگی و صنعتی مسئله بسیار مهم برای مردم، صنعتگران و نمایندگان مجلس است.

سوخت زمستانی با واردات گاز از ترکمنستان تامین می گردد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس درباره سوال از چگینی برای ناترازی گاز و محدود کردن سوخت تحویلی به نیروگاه ها که سبب خاموشی برق شده است، اضافه نمود: مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران برنامه های خود را برای جلوگیری از قطعی گاز مطرح کردند که ازجمله آن کوشش برای مذاکره با ترکمنستان و احیاء قرارداد قبلی است تا با واردات گاز از ترکمنستان گاز شرق و شمال شرق کشور را تامین نمایند.

نخعی با بیان اینکه مذاکرات مسوولان مربوطه با مقامات ترکمنستان در حال اجرا است، افزود: در این راستا وزیر نفت چند روز گذشته به ترکمنستان سفر کرد و درصورت واردات دوباره گاز از ترکمنستان دغدغه ها و نگرانی ها برای تامین سوخت زمستانی منتفی می گردد.

وی با بیان اینکه ذخیره سازی سوخت زمستانی در مجموعه وزارت نفت به صورت مستمر در حال اجرا است، مطرح کرد: این موضوع می تواند بخشی از کسری گاز را با سوخت مایع(مازوت و گازوئیل) جبران نمایند.

به گفته سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اگر برنامه ریزی ها و ذخیره سازی های سوخت به درستی انجام گردد، زمستان سال جاری کشور با مشکل کمتری در تامین گاز و به تبع آن تامین برق رو به رو خواهد بود.

منبع: ایرنا

منبع: تجارت نیوز

به "سوخت زمستانی با واردات گاز از ترکمنستان تامین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوخت زمستانی با واردات گاز از ترکمنستان تامین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید