شکست سنگین خودرو های چینی در بازار آلمان؛ تجربه فروش اسفناک در مهد خودروسازی

به گزارش وبلاگ دریا، خودروسازان چینی سخت در پی توسعه حضور خود در بازار های اروپایی هستند. آلمان یکی از این بازارهاست که چینی ها قصد دارند سهمی از آن را تصاحب نمایند. اما آمار مربوط به ماه فوریه حکایت از آن دارد که ژرمن ها به خودرو های چینی اصلاً علاقه مند نیستند!

شکست سنگین خودرو های چینی در بازار آلمان؛ تجربه فروش اسفناک در مهد خودروسازی

خودروسازان چینی سخت در پی توسعه حضور خود در بازار های اروپایی هستند؛ اما کار در بازار آلمان بسیار سخت به نظر می رسد.

خودروسازان چینی سخت در پی توسعه حضور خود در بازار های اروپایی هستند. آلمان یکی از این بازارهاست که چینی ها قصد دارند سهمی از آن را تصاحب نمایند. اما آمار مربوط به ماه فوریه حکایت از آن دارد که ژرمن ها به خودرو های چینی اصلاً علاقه مند نیستند!

طبق این آمار، برند نیو توانسته است تنها 13 دستگاه از محصولات خود را در آلمان بفروشد! البته این رقم در مقایسه با ماه ژانویه افزایش چشمگیری دارد؛ چرا که در ماه ژانویه آمار فروش این شرکت 1 دستگاه بود! نیو از ماه اکتبر 2022 در آلمان حضور دارد. از آن مقطع تا به امروز، آمار فروش این شرکت به 512 دستگاه رسیده است.

آمار فروش برند نیو در آلمان

در ماه فوریه، شهروندان آلمانی درمجموع 206,210 خودرو خریداری نموده اند. این رقم در مقایسه با فوریه 2022 رشدی 2.8 درصدی دارد. بی وای دی که سازنده بعضی از پیشرفته ترین خودرو های چینی است، نتوانسته بیشتر از 7 دستگاه خودرو در ماه فوریه بفروشد. این درحالی است که بی وای دی رکورد فروش 50 دستگاه خودرو را در ماه ژانویه ثبت نموده بود.

افزایش استقبال ژرمن ها از خودرو های برقی و محصولات تسلا

از میان تقریباً 206 هزار خودروی فروخته شده در ماه فوریه، 32,475 دستگاه دارای پیشرانه تمام الکتریکی هستند. این رقم در مقایسه با فوریه سال قبل 15 درصد رشد دارد. آمار فروش خودرو های هیبریدی شارژی نیز به 11,916 دستگاه می رسد. از بین برند های وارداتی، تسلا برترین عملکرد را به نمایش گذاشته و با فروش 7,711 خودروی برقی، رشدی 29.7 درصدی را تجربه نموده است.

لینک اند کو دیگر برند چینی حاضر در بازار آلمان است. در ماه فوریه آلمانی ها 276 دستگاه از تولیدات این برند را خریداری نموده اند که در مقایسه با ژانویه 33 درصد کمتر است. شاید بدانید این برند زیرمجموعه گروه جیلی است و خودرو های آن از نظر فنی اشتراکات زیادی با محصولات ولوو دارند.

رکوردی عجیب برای استارتاپ آیویز

اما نکته عجیب اینکه استارتاپ چینی آیویز (Aiways) در فروش حتی یک دستگاه خودرو ناکام به جای مانده است! البته این شرکت در ماه ژانویه شرایط بهتری داشت و 5 دستگاه از خودرو های آن فروش رفته بود.

قیمت بالا، پاشنه آشیل خودرو های چینی

یکی از عوامل اصلی شکست خودرو های چینی در بازار آلمان قیمت بالای آن هاست که بخشی از آن به وجود تعرفه مربوط می گردد. برای مثال، شاسی بلند نیو EL7 با باتری 100 کیلووات ساعتی، قیمتی برابر با 97,900 یورو دارد. برای خرید سدان ET7 با باتری 100 کیلووات ساعتی هم باید 93,900 پرداخت کرد.

مقرون به صرفه ترین محصول نیو در آلمان سدان سایز میانه ET5 است که آن هم با باتری 100 کیلووات ساعتی 72,900 یورو قیمت دارد. این خودرو ها بدون باتری و امکان استفاده از سرویس به اشتراک گذاری باتری نیز قابل خرید هستند که در این صورت قیمت آن ها تا 21 هزار یورو کاهش می یابد.

درحال حاضر نیو 12 ایستگاه تعویض باتری در اروپا دایر نموده است و برنامه دارد شمار آن ها را تا انتها سال به 120 ایستگاه افزایش دهد. بد نیست بدانید نیو در سرزمین مادری خود شرایط خوبی دارد و شمار ایستگاه های تعویض باتری آن به 1300 واحد می رسد. این کمپانی میخواهد تا انتها سال تعداد این ایستگاه ها را به 1700 واحد برساند.

منبع:دیجیاتو

منبع: فرادید

به "شکست سنگین خودرو های چینی در بازار آلمان؛ تجربه فروش اسفناک در مهد خودروسازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست سنگین خودرو های چینی در بازار آلمان؛ تجربه فروش اسفناک در مهد خودروسازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید