فناوری Photonic Engine چگونه کیفیت عکس های آیفون 14 را بهتر می نماید؟

به گزارش وبلاگ دریا، اپل در مراسم رونمایی از آیفون 14 اصطلاحات تازه زیادی را عنوان نمود که در این میان فناوری Photonic Engine چندان که باید و شاید مورد توجه گسترده ای قرار نگرفت.

فناوری Photonic Engine چگونه کیفیت عکس های آیفون 14 را بهتر می نماید؟

به طور خلاصه، فناوری Photonic Engine نسل نو فناوری Deep Fusion محسوب می گردد. Deep Fusion با ترکیب چندین عکس ثبت شده با تنظیمات گوناگون و بهره گیری از الگوریتم های یادگیری ماشینی، عکس های مجذوب نماینده تری در اختیار کاربر قرار می دهد. اما Photonic Engine این کار را با دقت بیشتری انجام می دهد و در نتیجه شاهد عکس های مبتنی بر جزئیات بیشتر، نوردهی و بافت بهتر و رنگ های مجذوب نماینده تری خواهیم بود.

Deep Fusion چیست؟

با توجه به اینکه Photonic Engine بر مبنای Deep Fusion توسعه پیدا نموده، ابتدا باید مبانی فناوری قدیمی را مطرح کنیم. برای یادآوری باید بگوییم که Deep Fusion با سری آیفون 11 از راه رسید. اپل گفت که با این فناوری، کیفیت عکس های ثبت شده در محیط های کم نور به طور قابل توجهی بهتر می گردد.

Deep Fusion برای ایجاد یک تصویر، در کل 9 عکس را با هم ترکیب می نماید. در حقیقت 4 تا از این عکس ها قبل از ضربه زدن بر روی دکمه شاتر ثبت می شوند. سپس دوربین 4 عکس دیگر و یک عکس با نوردهی طولانی را ثبت می نماید. الگوریتم های یادگیری ماشینی هم با ترکیب تک تک پیکسل ها، عکس نهایی را در اختیار کاربر قرار می دهند.

Photonic Engine چه تفاوت هایی دارد؟

تکنولوژی نو اپل اگرچه تا حد زیادی مانند نسخه قبلی است، ولی امکانات آن افزایش یافته است. اپل می گوید با این فناوری نو، پردازش بسیار زودتر و روی عکس های فشرده نشده صورت می گیرد. در نتیجه کاربران با جزئیات بیشتر و رنگ و نور بهتر روبرو می شوند. اپل مدعی شده که با این فناوری، در محیط های کم نور کیفیت عکس های ثبت شده با دوربین های فرعی تا 2 برابر بهبود پیدا می نماید و کیفیت عکس های دوربین اصلی هم تا 3 برابر بهتر می گردد.

آیا این فناوری تفاوت مهمی با عکاسی HDR دارد؟

احتمالا بعد از خواندن ویژگی های این فناوری، متوجه شباهت های آن با عکاسی HDR شده اید. در عکاسی HDR، چندین عکس با نوردهی های مختلف ثبت می گردد و در نهایت این عکس ها به شکل یک عکس درمی آیند. در این نوع عکاسی، تمرکز نرم افزار عمدتا به بهبود کنتراست و نوردهی محدود می گردد. اما فناوری Photonic Engine اپل به چیزهایی مانند شارپنس، رنگ و دیگر موارد توجه نشان می دهد.

آیا امکان غیرفعال کردن Photonic Engine وجود دارد؟

کاربران به صورت دستی نمی توانند این مشخصه را فعال یا غیرفعال نمایند. این یعنی خود نرم افزار دوربین با توجه تاریک بودن محیط، این مشخصه را فعال می نماید. اپل به طور کلی نرم افزار آیفون را طوری طراحی می نماید که کاربران نیازی به انجام کارهای زیادی نداشته باشند و در این زمینه کافی است فقط روی دکمه شاتر ضربه بزنند.

آیا این قابلیت جایگزین حالت شب می گردد؟

Photonic Engine از جمله قابلیت هایی است که در موقعیت های گوناگونی فعال می گردد. اما از سوی دیگر حالت شب، عکس های بسیار تاریک را روشن تر و مجذوب نماینده تر می نماید. اگرچه این دو فناوری شباهت زیادی به یکدیگر دارند، اما در کل حالت شب در مواقعی که می خواهید از محیط های بسیار تاریک عکس بگیرید، فعال می گردد.

قابلیت مشابه Photonic Engine در گوشی های اندرویدی

اگرچه اپل این فناوری را به عنوان یک نوآوری مهم معرفی نموده، اما واقعیت این است که در زیست بوم اندروید هم چنین چیزی دیده می گردد. به عنوان مثال می توانیم به تکنیک های پردازش نرم افزاری موجود در گوشی های گوگل پیکسل اشاره کنیم. یکی از این تکنیک ها optical flow نام دارد که به زبان ساده بیش از 12 عکس را ثبت می نماید و با ترکیب این عکس ها، کاربران از جهات مختلف با عکس مجذوب نماینده تری روبرو می شوند.

منبع: How To Geek

منبع: دیجیکالا مگ

به "فناوری Photonic Engine چگونه کیفیت عکس های آیفون 14 را بهتر می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری Photonic Engine چگونه کیفیت عکس های آیفون 14 را بهتر می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید