محبوبیت رو به زوال نشریات چاپی در ایالات متحده ، کاربران گوشی به دست روزنامه ورق نمی زنند

به گزارش وبلاگ دریا، نتایج یک نظر سنجی تازه نشان می دهد که اغلب آمریکایی ها ترجیح می دهند خبرهای روز را به وسیله شبکه های اجتماعی دنبال نمایند نه به واسطه اخبار رسمی نشریات چاپی شامل انواع روزنامه ها.

محبوبیت رو به زوال نشریات چاپی در ایالات متحده ، کاربران گوشی به دست روزنامه ورق نمی زنند

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات Pew نشان می دهد اغلب افرادی که در ایالات متحده زندگی می نمایند، میانه خوبی با روزنامه های چاپی ندارند و خبرهای مورد علاقه خود را از شبکه های اجتماعی موجود در موبایل خود دنبال می نمایند.

بر اساس نتایج این مطالعه هنوز هم تلویزیون محبوب ترین مکان برای دریافت اخبار محسوب می گردد و در این خصوص بی رقیب است اما این محبوبیت روندی نزولی دارد و وب سایت های خبری و رادیو های اینترنتی محبوبیتی رو به رشد دارند.

جالب است بدانید تنزل محبوبیت روزنامه های چاپی در برابر شبکه های اجتماعی طی 2 سال اخیر یعنی از سال 2016 تا کنون اتفاق افتاده است و پیش از آن نشریات چاپی، مقتدرانه از شبکه های اجتماعی جلوتر بودند.

در واقع این بی سابقه است که بیشتر آمریکایی ها به وسیله شبکه های اجتماعی از اخبار آگاه می شوند.20 درصد از بزرگسالان شرکت نماینده در این گفته اند اغلب اخبار را از شبکه های اجتماعی دریافت می نمایند، در حالی که 16 درصد اغلب به روزنامه ها مراجعه می نمایند. سال گذشته رقم مراجعه به هر دو گزینه مساوی بود.

نتایج و آمارهای مذکور بر اساس یک نظرسنجی از 3425 نفر از بزرگسالان بالغ آمریکایی صورت گرفته است. موسسه Pew می گوید کوشش نموده در این نظرسنجی همه طیف ها و گروهها را جای دهد.

همانطور که اشاره شد تلویزیون همچنان محبوب ترین وسیله برای هضم اخبار است و 49 درصد از بزرگسالان هنوز اخبار را از تلویزیون دریافت می نمایند اما این روند کاهشی است چرا که در سال 2016 حدود 57 درصد از افراد به تلویزیون وابسته بودند. 33 درصد از بزرگسالان به وب سایت های خبری مراجعه می نمایند که این رقم 2 سال پیش 28 درصد بود. 26 درصد افراد نیز رادیو را ترجیح می دهند که در این بخش شاهد تغییر قابل ملاحظه ای نیستیم.

پاسخ دهندگان جوانتر یعنی افراد 18 تا 29 ساله، شبکه های اجتماعی را محبوب ترین راه برای دریافت اخبار می دانستند و 36 درصد آنها گفتند که اغلب اخبار را از شبکه های اجتماعی دریافت می نمایند و بیش از 50 درصدشان نیز تلویزیون را برای اخبار به تمام رسانه های دیگر ترجیح می دهند.

منبع: انتخاب

به "محبوبیت رو به زوال نشریات چاپی در ایالات متحده ، کاربران گوشی به دست روزنامه ورق نمی زنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محبوبیت رو به زوال نشریات چاپی در ایالات متحده ، کاربران گوشی به دست روزنامه ورق نمی زنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید