مهاجرت به 20 کشور برتر دنیا ، قسمت پانزدهم: قزاقستان

به گزارش وبلاگ دریا، در قسمت پانزدهم از سری مقالات مهاجرت به 20 کشور برتر دنیا، به آنالیز مزایا و معایب مهاجرت به قزاقستان خواهیم پرداخت. قزاقستان، کشوری با جمعیت 18 میلیون نفر در آسیای مرکزی است و دارای صنایع متنوعی از جمله صنایع نفت و گاز، کشاورزی و صنایع فولادی و معدنی است. بعلاوه، وجود منابع طبیعی غنی و موقعیت جغرافیایی مهم، این کشور را به یکی از پرطرفدارترین مقاصد تجاری در آسیای مرکزی تبدیل نموده است. در ادامه این مقاله، با شرایط و مزایای مهاجرت به قزاقستان و سایر جزئیات مرتبط با مهاجرت به این کشور آشنا خواهید شد.

مهاجرت به 20 کشور برتر دنیا ، قسمت پانزدهم: قزاقستان

15-قزاقستان

جمعیت مهاجر

با توجه به آمار جمعیت مهاجران در سال 2022 که از سازمان ملل گردآوری شده، در حدود 3.7 میلیون نفر نزدیک به 20٪ جمعیت قزاقستان هستند.

شرایط کار

قانون مهاجرت و قانون اقامت در قزاقستان به طور کلی به وسیله قوانین ملی و بین المللی مشخص می گردد. بر اساس قوانین قزاقستان، مهاجران می توانند به دو شکل قانونی به کشور وارد شوند: 1) با دریافت ویزای معتبر و 2) با دریافت اقامت گاه.

ویزای معتبر به مهاجران اجازه ورود به قزاقستان را می دهد. مهاجران می توانند برای دریافت ویزا به سفارت قزاقستان در کشور خود مراجعه نمایند و یا به وسیله سایت وزارت خارجه قزاقستان این کار را انجام دهند. نوع و مدت اعتبار ویزا برای هر مهاجر بستگی به منظور ورود به قزاقستان و بعلاوه مدت زمانی دوره اقامت در کشور دارد.

برای دریافت اقامت گاه، مهاجران باید به شرایط خاصی از جمله داشتن مدارک مورد احتیاج، ارزش مالی کافی، و امتیاز سلامتی کافی برای ورود به کشور پاسخ دهند. اقامت گاه معمولا به مدت یک سال صادر می گردد و پس از اتمام می تواند تمدید گردد. در برخی موارد، اقامت گاه می تواند به علت عدم رعایت شرایط تمدید نگردد.

مهاجرانی که با ویزای معتبر وارد کشور می شوند، می توانند در حین مدت اقامت خود در قزاقستان، برای کار و تحصیل اقدام نمایند. در مواردی، برای کار کردن در قزاقستان، احتیاج به گرفتن مجوز کار دارند. بعلاوه، مهاجرانی که دارای اقامت گاه هستند، می توانند در مدت اقامت خود در قزاقستان کار نمایند یا تحصیلات خود را ادامه دهند. در این صورت، باید به وسیله مدارس و دانشگاه های معتبر در قزاقستان، مدارک و مجوزهای لازم برای ورود به دانشگاه و یا آغاز تحصیل دریافت نمایند.

در خصوص حقوق و شرایط مهاجران در قزاقستان، بر اساس قوانین کشور، تمامی مهاجران برابر با شهروندان قزاقستان حقوق و شرایط برابری دارند. این شامل حقوق کاری، حقوق بیمه، حقوق بهداشت و درمان و سایر حقوق مربوط به شهروندان کشور می گردد.

بعلاوه، قوانین قزاقستان محدودیت هایی را در خصوص حرکت و اقامت مهاجران در کشور بر اساس منطقه و برخی شرایط دیگر اعمال می نماید. به عنوان مثال، مهاجرانی که در حوزه های حمایت از پناهندگان و مهاجران غیرقانونی فعالیت می نمایند، باید مجوزهای مربوطه را از دولت قزاقستان دریافت نمایند.

به طور کلی، شرایط قانونی مهاجران در قزاقستان به شرایط و مدارکی که آن ها در اختیار دارند و بعلاوه نوع فعالیت و شرایط اقامت آن ها در کشور بستگی دارد. به همین علت، بهتر است که مهاجرانی که در پی ورود به قزاقستان هستند، قبل از اقدام به مهاجرت، به صورت دقیق با شرایط قانونی مهاجرت و اقامت در قزاقستان آشنا شوند.

شرایط قانونی مهاجران

به طور کلی، شرایط قانونی مهاجران در قزاقستان بر اساس شرایط و مدارکی که آن ها در اختیار دارند و نوع فعالیت و شرایط اقامت آن ها در کشور مشخص می گردد. برای ورود به قزاقستان، مهاجران باید از مجوزهای لازم برای ورود به کشور برخوردار باشند. این مجوزها شامل ویزای کاری، ویزای تجاری، ویزای تحصیلی، ویزای خانوادگی و ویزای گردشگری است.

در صورتی که مهاجران قصد دارند در قزاقستان کار نمایند، باید به وسیله مجوزهای کاری مربوطه، مانند مجوز کار، اقامت و کار و مجوز خدمات بین المللی، مجوز کار خود را تأیید نمایند. بعلاوه، برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط و ضوابط مربوط به ورود به کشور برای کار، بهتر است با دفتر مهاجرت و یا وزارت امور خارجه قزاقستان تماس بگیرند.

از طرفی، مهاجرانی که قصد دارند در قزاقستان تحصیل نمایند، باید به وسیله مدارس و دانشگاه های معتبر در قزاقستان، مدارک و مجوزهای لازم برای ورود به دانشگاه و یا آغاز تحصیل دریافت نمایند.

در خصوص حقوق و شرایط مهاجران در قزاقستان، بر اساس قوانین کشور، تمامی مهاجران برابر با شهروندان قزاقستان حقوق و شرایط برابری دارند. این شامل حقوق کاری، حقوق بیمه، حقوق بهداشت و درمان و سایر حقوق مربوط به شهروندان کشور می گردد.

بعلاوه، قوانین قزاقستان محدودیت هایی را در خصوص حرکت و اقامت مهاجران در کشور مشخص نموده است. به عنوان مثال، مهاجرانی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده اند، ممکن است با تبعید و یا جریمه روبرو شوند. بعلاوه، در صورتی که مهاجران به هر علتی اجازه اقامت و کار خود را در کشور از دست دهند، باید در سریع ترین زمان ممکن از کشور خارج شوند.

به طور کلی، برای ورود به قزاقستان و اقامت در این کشور، باید به شرایط و مقررات مهاجرت قزاقستان پایبند بود و به وسیله وزارت امور خارجه قزاقستان و دفتر مهاجرت، اطلاعات لازم را دریافت کرد. ضمناً، برای حفظ حقوق و شرایط قانونی خود در قزاقستان، بهتر است که مهاجران با قوانین کشور و شرایط قانونی خود آشنا شوند و از هرگونه تخلف از قوانین کشور پرهیز نمایند.

فرهنگ

فرهنگ برخورد با مهاجران در قزاقستان بیشترین تأثیر را از تاریخ، فرهنگ و مذهب کشور تجربه می نماید. قزاقستان کشوری است با فرهنگی متنوع و متناسب با بسیاری از جوامع مذهبی و قومیتی. با این حال، به طور کلی می توان گفت که فرهنگ برخورد با مهاجران در قزاقستان مبتنی بر احترام و شایستگی به شمار می آید.

در قزاقستان، مهاجران به عنوان افرادی با ارزش و حقوق مساوی با سایر شهروندان به شمار می روند و باید به آن ها با احترام برخورد گردد. برخلاف برخی از کشورهای دیگر، در قزاقستان برای برخورد با مهاجران محلیت یا اصالت قومی مهاجر مهم نیست و به همه مهاجران با یکپارچگی و احترام نگریسته می گردد.

ضمناً، در برخی موارد، ممکن است برخی مهاجران به دلایل مختلف مانند زبان، فرهنگ و مذهب با چالش هایی در جامعه روبرو شوند، اما به طور کلی برخورد مهاجران با جامعه قزاقستان با برخورد با احترام و توجه به مسائل دیگران برخوردار است.

در آنالیز بعدی به شرایط مهاجران به کشور تایلند می پردازیم.

منبع: فوت و فن / فوت و فن

به "مهاجرت به 20 کشور برتر دنیا ، قسمت پانزدهم: قزاقستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرت به 20 کشور برتر دنیا ، قسمت پانزدهم: قزاقستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید