نماینده عراقی: هیچ بازدارنده ای برای توقف تجاوزهای ترکیه در عراق وجود ندارد

به گزارش وبلاگ دریا، نماینده ائتلاف الفتح در مجلس عراق علت تداوم حملات ترکیه در شمال کشورش را عدم یکپارچگی و موضع گیری قاطع دولت در قبال این تجاوزها توصیف کرد.

نماینده عراقی: هیچ بازدارنده ای برای توقف تجاوزهای ترکیه در عراق وجود ندارد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ دریا، حنین القدو کننده ائتلاف الفتح در مجلس عراق درباره نحوه تحرک نیروهای ترکیه در شمال عراق گفت که به دلیل عدم وجود یک موضع واحد از سوی دولت در قبال این تجاوزها، دخالت ترکیه و حملات آن در داخل عراق افزایش خواهد یافت.

وی در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه شرح داد: فقدان یک موضع واحد از سوی دولت های بغداد و منطقه کردستان و گروه های سیاسی کشور موجب عدم موضع گیری در قبال حملات ترکیه در منطقه کردستان شده است و این امر موجب تضعیف کشور و دولت عراق می شود.

القدو اضافه نمود: نیروهای ترکیه در مرزهای دهوک در حال حرکت هستند و برخی اطلاعات نشان می دهد که این نیروها در خیابانهای دهوک گشت زنی می کنند و برخی از پایگاه های پ.ک.ک را در داخل سنجار هدف قرار می دهند.

این کننده عراقی هشدار داد که عدم نشان دادن واکنش واقعی یا اتخاذ موضعی قاطع از سوی دولت موجب خواهد شد که طرف ترکیه ای به راحتی و بدون هیچ عامل بازدارنده ای در خاک عراق جولان دهد.

ترکیه از 14 ژوئن گذشته عملیات گسترده با نام پنجه عقاب و از 17 ژوئن عملیات چنگال ببر را در شمال عراق، با هدف نابودی عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) آغاز کرده است که با اعتراض شدید دولت بغداد و مقامات مسئول عراقی روبرو است اما آنکارا بی توجه به این اعتراض ها به نقض حاکمیت عراق، تاکید دارد که به عملیات خود ادامه دهد.

پ .ک .ک که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا تروریستی شناخته می شود، بعد از شکستن توافق آتش بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی ترکیه را از سر گرفت و طبق آمار دولتی، تا به امروز بیش از 40 هزار نفر در جریان عملیات پ. ک. ک جان خود را از دست داده اند.

گفته می شود که آنکارا پس از به دست دریافت کنترل منطقه هافتانین، به دنبال ایجاد یک منطقه امن و حائل به عمق 40 تا 50 کیلومتر در داخل مرزهای عراق است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "نماینده عراقی: هیچ بازدارنده ای برای توقف تجاوزهای ترکیه در عراق وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده عراقی: هیچ بازدارنده ای برای توقف تجاوزهای ترکیه در عراق وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید