همه چیز درباره روش های پاکسازی و جوان سازی پوست در کلینیک های زیبایی

به گزارش وبلاگ دریا، این روزها خدمات متعددی برای پاکسازی و جوان سازی پوست در کلینیک های زیبایی ارائه می گردد. احتمال نام هایی مثل فیشیال، میکرودرم ابرژن، جوان سازی با لیزر و… را شنیده اید. اگر تفاوت این روش های درمانی زیبایی را نمی دانید، این مطلب برای شما است. در ادامه با مجله خبرنگاران همراه باشید تا در خصوص این روش ها و تفاوت آن ها بیشتر بخوانید.

همه چیز درباره روش های پاکسازی و جوان سازی پوست در کلینیک های زیبایی

تنوع روش های پاکس سازی و جوان سازی پوست

این روزها روش های مختلفی برای جوان سازی و پاکسازی پوست در کلینیک های زیبایی ارائه می گردد. هر کدام ویژگی ها، معایب و مزایای خاص خودشان را دارند و شما باید با توجه به نوع پوست و مسائلی که پوستتان دارد، روش مناسب را انتخاب کنید.

آیا روش های درمانی پوستی برای پوست شما مناسب است؟

با اضافه شدن روش های پاکسازی و جوان سازی پوست، برای بسیاری از افراد این سوال مطرح می گردد که ایا این روش ها واقعا تاثیر دارند و باعث زیباتر شدن پوست می شوند؟

حتی اگر پوست کاملا سالمی داشته باشید که دچار تغییر رنگ نشده و آکنه ندارد، باز هم این روش ها می توانند پوستی سالم و درخشان برای شما به ارمغان بیاورند که در آینده، کمتر دچار مسائل پوستی می گردد.

علاوه براین، استفاده کردن از این روش ها، به شما اطلاعات عمیق تر و دقیقی در خصوص شرایط پوست و احتیاجهای آن می دهد. به غیر از فواید ظاهری برای پوست، این روش ها با نوعی انرژی مثبت و احساس خوب همراهند. استرس شما را کاهش می دهند و باعث می شوند احساس بهتری نسبت به ظاهر خود داشته باشید.

خدماتی که برای پاکسازی و جوان سازی پوست در کلینیک ها ارائه می گردد، حتی برای کسانی که مسائل پوستی ندارند، مفید و اثرگذار است. این روش ها می توانند پوست را به شکل عمقی از آلودگی ها پاک نمایند، بافت و رنگ آن را بهبود ببخشند و آن را جوان تر نمایند. هیچ کس نیست که از جوان تر شدن و شفاف تر شدن پوستش لذت نبرد.

این روش ها با افزایش دادن جریان خون زیر پوست، باعث می گردد که سلول های سالم تری در پوست صورت شکل بگیرد و اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به پوست برسد. نتیجه تمام این تاثیرات، زیباتر شدن چهره و صاف تر و درخشان تر شدن پوست صورت است.

  • 8 روش ساده برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک پوست

انواع روش های درمانی برای پاکسازی و جوان سازی پوست

اگر تبلیغات کلینیک های زیبایی را دیده باشید، حتما نام های مختلفی به چشمات خورده که احتمالا تفاوت و کارکرد آن ها را نمی دانید. در ادامه در خصوص این روش ها بیشتر شرح می دهیم تا روش مناسب خود را پیدا کنید.

درم ابریژن

درم ابریژن روشی است که به وسیله متخصص پوست یا متخصصان زیبایی که دارای مجوز باشند انجام می گردد. در این روش ابتدا پوست شما بی حس می گردد و سپس از یک دستگاه لایه بردار استفاده می نمایند که لایه های سطحی پوست را از بین می برد. وقتی لایه های آسیب دیده پوست برداشته شوند، بدن شما سلول های پوستی تازهتر و جوان تری ایجاد می نماید. درم ابریژن جای آکنه، لکه های ناشی از تابش آفتاب، خطوط ریز و ناهمواری های پوست را بهبود می بخشد.

این روش می تواند باعث قرمزی، تورم و تحریک پوست گردد. این عوارض جانبی باید طی یک هفته پس از عمل از بین بفرایند. نتایج حاصل از درم ابریژن می تواند سال ها باقی بماند.

میکرودرم ابریژن (Microdermabrasion)

این نوع از خدمات جوان سازی پوست برای کسانی مناسب است که می خواهند لک های ناشی از افزایش سن را از بین ببرند یا جای جوش به صورت سطحی روی پوست آن ها دیده می گردد.

میکرودرم ابریژن لایه های بالایی پوست شما را برمی دارد که منجر به کاهش خطوط و چین و چروک، لکه ها، لکه های حاصل از افزایش سن، جوش های سرسیاه و منافذ باز می گردد.

در این روش، یک ابزار دستی کریستال های کوچکی را روی پوست اسپری می نماید که با یاری مکش، سلول های مرده را از روی پوست برمی دارد و پوست را لایه برداری می نماید. بعد از انجام این روش، پوست ممکن است کمی قرمز و تحریک گردد، اما در نهایت و بعد از چند روز، از پوستی شاداب، جوان و درخشان بهره مند خواهید شد.

  • 12 اشتباه رایج در شستن صورت که باعث آسیب رسیدن به پوست می گردد

لایه برداری پوست با لیزر

بیشتر روش های جوان سازی پوست شامل لایه برداری است. در لایه برداری لیزری، لایه های بیرونی پوست برداشته می گردد و پوست برای فراوری کلاژن و بعلاوه فراوری سلول های تازه تحریک می گردد. می توان از این روش برای کاهش چین و چروک و خطوط روی صورت و گردن استفاده کرد.

لایه برداری شیمیایی

این نوع از فیشال ها معمولاً به عنوان درمان های ضد پیری برای جوان سازی پوست استفاده می شوند. این کار با اصلاح بی نظمی های بافت پوست و یکنواخت کردن رنگ پوست انجام می گردد. لایه بردارهای شیمیایی دارای درجات مختلفی از توان و قدرت هستند و از انواع مختلفی از اسیدها در محلول شیمیایی استفاده می گردد.

جوان سازی پوست با لیزر

این درمان برای برطرف چین و چروک پوست توصیه می گردد و در آن از نور مادون قرمز برای سفت کردن پوست استفاده می نمایند. با این روش احتیاج به جراحی برای از بین بردن چین وچروک پوست ندارد. این روش درمانی بدون بیهوشی و بدون دوران نقاهت است. جوان سازی پوست با لیزر، لایه های زیر سطح پوست را با گرما هدف قرار می دهد که باعث تحریک فراوری کلاژن و سفت شدن پوست می گردد.

فیشیال ENVY

این روش یکی از درمان های پوستی غیرتهاجمی است که سه کار مختلف را برای پوست انجام می دهد. در این نوع فیشال از سرم های تخصصی استفاده می گردد که نتایج طولانی مدت ارائه می دهند. با روش ENVY Facial، پوست شما صاف تر می گردد و آب رسانی به آن، بهتر انجام می گردد. حتی رنگ و بافت پوست نیز بهینه و یکدست می گردد.

این نوع روش درمانی برای انواع پوست مناسب است.

هیدرافیشال

روش درمانی HydraFacial یکی دیگر از روش های درمانی رایج در کلینیک های زیبایی پوست است که علاقه مندان زیادی در بین افراد مشهور دارد. این روش پوست را روشن تر و شاداب تر می نماید، منافذ آن را می بندد و درخششی به پوست می دهد که عاشقش می شوید.

در این روش با دستگاه های خاص پوست مرده و لایه های آلوده و کدر روی پوست از بین می رود و ظاهر پوست را جوان تر و شاداب تر می نماید. هیدرافیشال در واقع یک روش ترکیبی است و خدمات مختلف پوست را یک جا ارائه می دهد. هیدرافیشال ترکیبی از پاکسازی، لایه برداری، آب رسانی، محافظت آنتی اکسیدانی و نوردرمانی LED است.

این روش نه تنها شامل پاکسازی عمیق و استخراج آلودگی ها و چربی ها از منافذ پوست است، بلکه شامل تکنیک های خاص ماساژ است که پوست را پاکسازی می نماید.

لایه برداری پوست با لیزر فراکسل

این روش درمانی با لیزر غیر تهاجمی و فرکشنال انجام می گردد و بخش های مختلف پوست را هم زمان ترمیم و اصلاح می نماید. با لایه برداری پوست با لیزر Fraxel، زمان نقاهت کاهش می یابد، به این معنی که لازم نیست نگران انجام این عمل چند هفته زودتر باشید.

این درمان با ایجاد آسیب های ریز کنترل شده به پوست انجام می گردد. این آسیب ها فرایند بهبود طبیعی بدن را تحریک می نمایند و باعث می شوند که در نواحی آسیب دیده کلاژن فراوری گردد. با Fraxel، می توانید کاهش خطوط ریز و منافذ بزرگ و بعلاوه بهبود مسائل رنگدانه، جای زخم و لک را تجربه کنید. با این روش، پوست شما درخشان تر و جوان تر می گردد.

جوان سازی با روش IPL

اگر در پی درخشان شدن پوست و جوان سازی و شادابی آن هستید، این روش برای شما مناسب است. این درمان غیر تهاجمی، آسیب های روی پوست را بدون ایجاد اختلال در سطح پوست، درمان می نماید. دوران نقاهت آن بسیار کوتاه است.

در این روش از امواج نور برای هدف قرار دادن ذرات رنگی مانند هموگلوبین در مویرگ ها و ملانین در لکه های ناشی از تابش خورشید و کک و مک استفاده می گردد. نتیجه این روش، بهبود آسیب دیدگی هایی است که در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد شده است. بعلاوه هر نوع تغییر رنگ در صورت که ناشی از افزایش سن باشد، با این روش بهبود پیدا می نماید.

بعد از جوان سازی با روش IPL، پوست شما کلاژن و الاستین بیشتری فراوری می نماید. در نتیجه فراوری کلاژن و الاستین، پوست شما صاف تر، محکم تر و لطیف تر می گردد.

بوتاکس

بوتاکس روش درمانی دیگری است که در آن پزشک، ماده شیمیایی بوتولینوم را به ماهیچه های صورت تزریق می نماید. رایج ترین کاربرد بوتاکس برای بهبود خطوط و چین و چروک صورت است. وقتی بوتاکس به ماهیچه ها تزریق می گردد، ماهیچه ها به طور موقت فلج می شوند. این باعث صاف شدن چین و چروک ها می گردد و ظاهر آن ها را بهبود می بخشد. بوتاکس معمولاً در خطوط اخم، خط های اطراف چشم و در ناحیه گردن تزریق می گردد.

عوارض جانبی بوتاکس شامل کبودی، سردرد، خشکی چشم، درد خفیف و ضعف در عضلات اطراف است. ماندگاری نتایج از 3 تا 6 ماه است.

  • 8 مرحله ساده برای آماده سازی پوست پیش از میهمانی

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ، یک روش درمانی با کم ترین تهاجم است که شامل سوراخ کردن سطحی و کنترل شده پوست در عمق تعیین شده با سوزن های ظریف است که کانال هایی را در پوست ایجاد می نماید. برای انجام این روش از بی حسی موضعی استفاده می گردد.

از میکرونیدلینگ برای بهبود بسیاری از مسائل پوستی استفاده می نمایند. مثلا:

  • اسکار (جای آکنه، زخم و…)
  • ترک های پوستی
  • بستن منافذ پوست
  • بهبود سلامت کلی پوست و اصلاح بافت پوست

بهبود کلی بافت پوست در طول زمان اتفاق می افتد و حاصل واکنش طبیعی بدن برای بهبود زخم برای تشکیل ساختارهای تازه مانند کلاژن و الاستین در پوست است. کلاژن و الاستین باعث ایجاد ظاهری جوان در پوست می شوند و می توانند مسائلی مثل چین وچروک را کاهش دهند.

متخصصان این روش را برای درمان جای جوش هم توصیه می نمایند ولی زمانی که جوش درمان شده باشد و هیچ جوش فعالی در صورت نباشد.

میکرونیدلینگ اخیراً به علت چندین مزیت مهمی که دارد، محبوبیت پیدا نموده است:

  • برای بیماران با هر رنگ پوستی قابل انجام است.
  • در مقایسه با بسیاری از روش های لیزری، ارزان تر است.
  • عملاً در تمام نواحی بدن قابل انجام است.
  • می تواند اثربخشی و نفوذ محصولات مراقبت از پوست را افزایش دهد.

جمع بندی

این روزها روش های درمانی متعددی برای بهبود مسائل پوستی در کلینیک های زیبایی ارائه می گردد. تعدد این روش ها باعث سردرگمی می گردد. برترین راه این است که برای انتخاب روش مناسب خود، به پزشک متخصص مراجعه کنید. حتی ممکن است احتیاجی به هیچ کدام نداشته باشید. پس برای استفاده از این روش ها عجله نکنید و حتما از قبل تحقیق کنید.

منبع: Askinclinic

منبع: دیجی استایل

به "همه چیز درباره روش های پاکسازی و جوان سازی پوست در کلینیک های زیبایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره روش های پاکسازی و جوان سازی پوست در کلینیک های زیبایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید