شرایط ترافیکی کلانشهر کرمانشاه مناسب نیست

به گزارش وبلاگ دریا، استاندار کرمانشاه گفت : شرایط ترافیکی کلانشهر کرمانشاه مناسب نیست و شهرداری با همکاری پلیس راهور باید یک برنامه مدون برای بهبود این شرایط ارائه دهند.

شرایط ترافیکی کلانشهر کرمانشاه مناسب نیست

بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه در نشست شورای ترافیک استان که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیران عضو برگزار گردید؛ با تاکید بر اینکه نجات جان حتی یک نفر هم برای ما مهم است، گفت : مسیر کرمانشاه - کامیاران پس چندین سال، به تازگی تکمیل و پیش از افتتاح رسمی زیر بار ترافیکی رفت و طی این 18 روز شاهد کاهش تعداد کشته ها (پنج نفر) در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بودیم.

وی ادامه داد: ترافیک بعضی منطقه ها شهر مانند پارکینگ شهرداری به علت تمرکز مطب ها، رادیولوژی ها و آزمایشگاه ها، بسیار شدید است و شهروندان از این شرایط در عذاب هستند.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه تاکید نمود: علوم پزشکی باید با یک برنامه ریزی مناسب، مطب ها و اماکن درمانی این منطقه را در قالب مجتمع های پزشکی در ورودی ها و مجاورت شهر جانمایی کند.

مدیر ارشد استان با تاکید بر اینکه فراهم بودن پارکینگ، یک حق شهروندی است؛ گفت: متاسفانه بعضی مجتمع های پزشکی، تجاری و خدماتی در سطح شهر و نقاط پرترافیک، فاقد پارکینگ هستند و که اینکار نادیده گرفتن حقوق شهروندی است.

وی تاکید نمود: حقوق شهروند نباید فدای سود شخصی افراد گردد و این مجتمع ها باید هر چه سریعتر مشخص تکلیف شوند و در صورت عدم تامین پارکینگ باید خدمات ارائه شده آن ها محدود گردد و اقدام لازم برای تامین پارکینگ صورت گیرد.

امیری مقدم با تاکید بر نظارت ویژه بر آکادمی های رانندگی در روند صدور گواهینامه گفت: پلیس در زمینه آموزش هایی که با جان مردم در ارتباط است باید سختگیرانه برخورد کند و تا فردی مهارت های لازم را کسب نکرده، نباید گواهینامه دریافت کند.

وی تاکید نمود: شهرداری به جای قرار دادن این حجم بالا از سرعت گیر و ایجاد نارضایتی در شهروندان، باید به سمت ایجاد کاهنده های سرعت به شکل استاندارد و با نصب علائم و نور و رنگ برود تا شاهد اثرگذاری بهتر آن بر ترافیک شهر باشیم.

وی فعال شدن دوربین های ثبت تخلفات را یکی از مطالبات مدیریت ارشد استان دانست و گفت: هفت سال از نصب تعدادی از دستگاه های دوربین ثبت تخلفات در سطح شهر می گذرد، ولی هنوز فعال نیستند و این رویه قابل قبول نیست و باید سریعا راه اندازی شوند .

وبلاگ دریا کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شرایط ترافیکی کلانشهر کرمانشاه مناسب نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط ترافیکی کلانشهر کرمانشاه مناسب نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید