چگونه خسارت وسایل آسیب دیده از نوسان برق را دریافت کنیم؟

به گزارش وبلاگ دریا، یکی از دغدغه های کاربران وسایل برقی، وارد آمدن خسارت به این وسایل ناشی از نوسان شبکه برق است و این که اگر این خسارت وارد شد چگونه می توانند خسارت وارده را دریافت نمایند.

چگونه خسارت وسایل آسیب دیده از نوسان برق را دریافت کنیم؟

به گزارش وبلاگ دریا به نقل از ایرنا، برق این روزها به یکی از اصلی ترین اجزای زندگی انسانی شده است به گونه ای که تصور لحظه ای بدون برق ماندن کمی سخت به نظر می رسد. اما این ضروری ترین احتیاج زندگی علاوه بر مزیت های فراوانی که به همراه دارد دارای معایبی هم هست که در مقابل مزیت ها ناچیز به نظر می رسد، از جمله این مسائل، نوسان شبکه است که موجب خسارت دیدن وسایل برقی مشترکان می گردد.

بعضی مواقع شبکه برق مبتلا به افت و خیزهایی می گردد که این موضع اثر منفی خود را بر روی وسایل برقی مشترکان نشان داده و موجب آسیب وارد شدن به آنها شده و هزینه ناخواسته تعمیر این وسایل را بر روی دوش مصرف نماینده می گذارد. مشترکان باید بدانند اگر خسارتی از این ناحیه به آنها وارد آمد می توانند بخشی از هزینه تحمیل شده را از شرکت های توزیع برق دریافت نمایند.

براساس گزارش پایگاه خبری شرکت توانیر، عبدالامیریاقوتی مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت مادر تخصصی فراوری، توزیع و انتقال نیروی برق ایران (توانیر) چندی پیش در این باره گفت: یک نوع حمایت از سال 1390 تحت عنوان بیمه خسارت از مشترکان می گردد.

  • با وزارت نیرو بیشتر آشنا شوید.

وی ادامه داد: بر اساس این برنامه حمایتی، قراردادی از سال 1398 با شرکت بیمه کوثر منعقد شد که طبق آن اگر وسایل برقی مشترکی بر اثر نوسان شبکه برق خسارت دید می توان با مراجعه به این بیمه و ارائه مدارک و مستندات نسبت به دریافت خسارت اقدام کرد. البته مراجعه به وب سایت این شرکت بیمه ای برای دریافت خسارت ضروری است.

مشترکی که وسیله برقی آسیب دیده از نوسان شبکه برق دارد با مراجعه به سامانه بیمه کوثر در ابتدا باید به بخش خسارت مشترکان برق در صفحه نخست این بیمه وارد و پس از وارد شدن با دو گزینه اعلام خسارت و پیگیری خسارت روبرو می گردد، علاوه برآن راهنمای لازم برای مشترک در این صفحه بارگذاری شده است.

مدارک مورد احتیاج خسارت وارده به تجهیزات به استثنای مشترکان تجاری نیز شامل فاکتور فروشگاه یا تعمیرگاه مجاز (با مهر و امضا)، گزارش معتمد محل یا نیروی انتظامی (در صورت وجود) است.

  • خسارت آتش سوزی

در خسارت آتش سوزی ناشی از نوسان برق وسایل برقی، تصویر محل حادثه (2عدد)، تصویر گزارش آتش نشانی، تصویر گزارش کلانتری و تصویر پرونده کامل دادگاه (در صورت وجود) احتیاج است.

  • خسارت ناشی از انفجار

در خسارت ناشی از انفجار برق وسایل برقی، تصویر گزارش آتش نشانی یا مقامات ذیصلاح، تصویر گزارش کارشناس خسارت، تصویر لیست موارد آسیب دیده، تصویر فاکتور تعمیرات، تصویر محل حادثه (2 مورد) ضروری است.

  • خسارت هزینه پزشکی

در خسارت مربوط به هزینه پزشکی ناشی از نوسان برق وسایل برقی، تصویر صورت حساب بیمارستان، تصویر مدارک پزشکی و پرونده های بیمارستانی، تصویر گزارش مقامات ذیصلاح احتیاج است.

  • خسارت نقص عضو

در خسارت نقص عضو ناشی از نوسان برق وسایل برقی، تصویر گزارش نیروی انتظامی یا بازرسان قانونی و سازمان آتش نشانی، تصویر کپی شناسنامه و کارت ملی مصدوم، تصویر گزارش اولین مرجع درمانی و پزشک معالج، تصویر صورت حساب و پرونده کامل پزشکی مصدوم در زمان بستری، تصویر گواهی پزشک معالج مبنی بر اتمام درمان، تصویر عکس رادیولوژی پس از حادثه و پس از اتمام دوره درمان (در صورت شکستگی اعضای بدن) ضروری است.

  • حادثه منجر به فوت

در حادثه فوت ناشی از نوسان برق وسایل برقی، تصویر همه صفحات شناسنامه و کارت ملی ابطال شده، تصویر کپی برابر اصل معاینه جسد، تصویر کپی برابر اصل گزارش پزشک قانونی، تصویر کپی برابر اصل گواهی فوت، تصویر رای محاکم قضایی و تصویر گواهی انحصار وراثت، ضروری است.

پس از ارائه این مدارک و مستندات در سامانه یک کد پیگیری برای مراجعه نماینده صادر می گردد که باید تا خاتمه کار از آن نگهداری گردد.

شرکت بیمه پس از دریافت مدارک مشترک نسبت به آنالیز های لازم اقدام و سپس نتیجه اقدام های اجرا شده را به اطلاع مشترک می رساند و پس از تایید خسارت مبلغ به حساب مشترک واریز می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "چگونه خسارت وسایل آسیب دیده از نوسان برق را دریافت کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه خسارت وسایل آسیب دیده از نوسان برق را دریافت کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید