کره شمالی: اعلام خاتمه جنگ دو کره زود است

به گزارش وبلاگ دریا، رسانه های دولتی کره شمالی اعلام کردند اعلام انتها جنگ میان دو کره از سوی مقامات کره جنوبی زودهنگام است.

کره شمالی: اعلام خاتمه جنگ دو کره زود است

به گزارش به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات کره شمالی معتقدند از آنجایی که هیچ تضمینی برای خاتمه سیاست های خصمانه دولت واشنگتن علیه پیونگ یانگ وجود ندارد، اعلام خاتمه جنگ میان دو کره در زمان فعلی عجولانه به نظر می رسد.

مون جائه این، رییس جمهور کره جنوبی در روز های اخیر در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد درخواست خاتمه جنگ میان دو کره را بار دیگر تکرار نموده و خواستار وساطت آمریکا یا چین در این موضوع شده بود. دو کره پس از آتش بس سال های 1953 هنوز در بعضی موارد از جمله شبه جزیره کره با یکدیگر اختلافات سیاسی دارند.

رسانه های دولتی کره شمالی در گزارشی اعلام کردند: تا زمانی که سیاست های آمریکا علیه پیونگ یانگ ثابت بماند و هیچ تغییری در فرایند روابط سیاسی با این کشور دیده نشود نباید انتظار صلح و یا تغییر رویه از سوی مقامات را داشت.

بعلاوه رسانه های دولتی کره شمالی گفته اند: خروج آمریکا از سیاست های دوگانه و خصمانه خود در قبال شرایط شبه جزیره کره یکی از اولویت های صلح برای پیونگ یانگ است.

روز سه شنبه گذشته جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: آمریکا خواستار سیاست پایدار برای حل بحران هسته ای و موشک های بالستیک کره شمالی است.

کره شمالی تا به حال تمامی درخواست های واشنگتن برای مذاکره را رد نموده و ناظر سازمان انرژی اتمی هم اخیراً در گزارشی مفصل از پیشرفت سریع برنامه های هسته ای در پیونگ یانگ خبر و نسبت به آن هشدار داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کره شمالی: اعلام خاتمه جنگ دو کره زود است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی: اعلام خاتمه جنگ دو کره زود است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید