پیونگ یانگ: تروریست خواندن کره شمالی، نشانه سیاست خصمانه آمریکا است

به گزارش وبلاگ دریا، وزارت خارجه کره شمالی، اقدام اخیر واشنگتن در درج نام این کشور در لیست حامیان تروریسم را سیاست خصمانه توصیف کرد.

پیونگ یانگ: تروریست خواندن کره شمالی، نشانه سیاست خصمانه آمریکا است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ دریا، وزارت خارجه کره شمالی امروز (سه شنبه)، اقدام آمریکا را در درج نام این کشور به عنوان کشور حامی تروریسم، یک سیاست خصمانه توصیف کرد.

بعد از شکست مذاکرات کارشناسی اخیر میان کره شمالی و آمریکا در استکهلم، پیونگ یانگ به واشنگتن تا سرانجام امسال میلادی ضرب الاجل داد تا رویکرد خصمانه خود در مقابل این کشور را تغییر داده و پیشنهاد جدیدی ارائه کند.

با اینحال، وزارت خارجه آمریکا در گزارش خود تحت عنوان تروریسم در سال 2018، کره شمالی را در فهرست کشورهای حامی تروریسم دولتی قرار داد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) به نقل از یکی از مقامات وزارت خارجه این کشور گزارش کرد: کانال گفت وگو میان جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) و آمریکا به واسطه چنین رویکردی تنگ تر و تنگ تر می گردد.

وزارت خارجه کره شمالی ادامه داد که گزارش اخیر وزارت خارجه آمریکا در مورد تروریسم، بار دیگر ثابت کرد که اقدام آمریکا در عدم پذیرش کره شمالی، نمایانگر یک سیاست خصمانه است.

این اقدام اخیر واشنگتن علیه پیونگ یانگ در شرایطی اجرا شده است که دیوید استیلول دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور شرق آسیا قرار است به سئول سفر کند و با مقامات این کشور در ارتباط با مذاکرات به بن بست خورده با کره شمالی بحث هایی را صورت دهد.

در ماه آوریل نیز، کیم تأکید کرد که کره شمالی تا سرانجام امسال میلادی به واشنگتن مهلت می دهد تا رویکرد منعطف تری در مذاکرات خلع سلاح اتمی کره شمالی اتخاذ کند.

از طرف دیگر، دفتر مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی امروز اطلاع داد که ترامپ با ارسال نامه ای به همتای کره جنوبی خود تصریح نموده که به دنبال پیشبرد هدف مشترک خلع سلاح اتمی کره شمالی است.

علیرغم تشدید تنش ها در روابط میان کره شمالی و آمریکا، لی یون جه قانونگذار کره جنوبی روز گذشته (دوشنبه) بعد از جلسه توجیهی سرویس اطلاعات ملی سئول اعلام نمود که کره شمالی و آمریکا احتمالاً به زودی در اواسط نوامبر (آبان ماه) یک دور دیگر از مذاکرات کارشناسی برگزار نمایند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس

به "پیونگ یانگ: تروریست خواندن کره شمالی، نشانه سیاست خصمانه آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیونگ یانگ: تروریست خواندن کره شمالی، نشانه سیاست خصمانه آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید