کمبود برق بزرگترین مانع رشد صنایع

به گزارش وبلاگ دریا، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر صنعت، معدن و تجارت، کمبود های ایجاد شده در تامین برق را، بزرگترین مانع در توسعه بخش صنایع خاطرنشان کرد.

کمبود برق بزرگترین مانع رشد صنایع

به گزارش خبرگزاری وبلاگ دریا، آقای سیدرضا فاطمی امین در مراسم امضای تفاهم نامه احداث 10 هزار مگاوات ظرفیت تازه نیروگاهی بین وزارت نیرو و وزارت صمت، اضافه کرد: طبق هدف گذاری های اجرا شده وزارت صمت 10 درصد رشد را در بخش صنایع برنامه ریزی نموده که یکی از مهمترین سرمایه گذاری ها در بخش برق خواهد بود.

وی گفت: در سال های گذشته در سرمایه گذاری برای صنعت برق بسیار ضعف داشتیم که این موضوع در همه بخش های صنعت و معدن مشهود است.

فاطمی امین ادامه داد: این کمبود سرمایه گذاری در بخش برق با خاموشی هایی که به صورت عمده به بخش صنایع و خانگی وارد شد، نشان داد سرمایه گذاری در صنعت برق بسیار کم بوده است.

وی گفت: اگر ما بخواهیم در بخش صنعت رشد کنیم کمبود برق مانع آن خواهد شد بنابراین کار موثری که شکل گرفت ورود شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی در احداث نیروگاه بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: با احداث نیروگاه به وسیله بخش صنایع هم احتیاج صنعت تامین خواهد شد، هم به صنعت برق یاری می گردد که البته امیدواریم این هدف گذاری طبق زمان بندی پیش برود.

فاطمی امین گفت: این تفاهم نامه با این گستردگی و حجم 10 هزار مگاوات در یک بازه زمانی 3 ساله برای نخستین بار است که بین این دو وزارتخانه اجرایی شده که امیدواریم به موقع انجام گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "کمبود برق بزرگترین مانع رشد صنایع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود برق بزرگترین مانع رشد صنایع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید