اعتبارات حوزه فرهنگ ناچیز است

به گزارش وبلاگ دریا، خبرنگاران/گیلان نماینده شفت و فومن در مجلس گفت: با وجود شبیخون فرهنگی و هجمه هایی که وجود دارد متاسفانه اعتبارات فرهنگی که تخصیص داده می شود بسیار ناچیز است و اصلا قابل حساب نیست.

اعتبارات حوزه فرهنگ ناچیز است

خلیل بهروزی فر در دیدار اعضای مجمع کنندگان گیلان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: بخش احمدسرگوراب شهرستان فومن نیازمند یک مجتمع فرهنگی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی است که می طلبد در این راستا مساعدت های لازم صورت گیرد.

کننده شهرستان های فومن و شفت با بیان اینکه تقویت اعتبارات فرهنگی از مطالبات مهم است، اضافه نمود: با وجود شبیخون فرهنگی و هجمه هایی که وجود دارد متاسفانه اعتبارات فرهنگی که تخصیص داده می شود بسیار ناچیز است و اصلا قابل حساب نیست. شهرستان شفت جزو استان های محروم کشور اعلام شده اما متاسفانه هیچگونه امکانات و اعتبارات آن چنانی که در خور این شهرستان باشد، به آن تخصیص نیافته است.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی با وجود چهره فراملی نظیر میرزاکوچک می طلبد بیش از برنامه هایی با موضوع شجاعت ها و استکبارسیتزی این بزرگمرد تولید شود تا نسل جوان و نوجوان ما با رشادت های آن آشنا شوند، برگزاری کنگره یکی از اقدامات خوبی بوده که انجام شد الان نیز درخواست داریم مجدد برای پاسداشت سیره میرزاکوچک اقدام جدی صورت پذیرد.

در ادامه حسن محمدیاری، کننده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرهنگ چهارهزار ساله کادوسیان در تالش، شرح داد: تالش از یک ظرفیت و جایگاه بسیار بالایی برخوردار است اما به حق خود آن طور که باید، نرسیده است.

وی اضافه نمود: آنچه که مسلم است کار فرهنگ و هنر نباید تعطیل شود، تلفیق فرهنگ ایرانی و اسلامی می تواند مانند دو بال یک پرنده برای جامعه ما تاثیر گذار باشد.

یاری با اشاره به وسعت شهرستان تالش، ادامه داد: حوزه انتخابیه تالش، رضوانشهر و ماسال متشکل از سه شهرستان و پنج بخش است متاسفانه فقط در شهرستان تالش از قبل از انقلاب فقط یک سینما وجود داشت که در نهایت منجربه تعطیلی شد و امروز حتی در مرکز حوزه انتخابیه یک سینما هم نداریم که جوانان و خانوداه ها بتوانند استفاده کنند.

کننده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در پنج بخش حوزه تالش فاقد اماکن فرهنگی و هنری هستیم، خاطرنشان کرد: در شهرستان رضوانشهر یک سالن نیمه کاره آمفی تئاتر داریم که از 15 سال پیش کلنگ خورده اما تا به امروز به نتیجه نرسیده و انتظار می رود در این خصوص اعتبارات لازم تخصیص یابد تا این مجتمع فرهنگی در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به تنوع اقلیمی و مذهبی در حوزه انتخابیه تالش، ادامه داد: سالهاست که برادران اهل تسنن در کنار اهل تشیع زندگی می کنند، افتخار می کنیم که تا به امروز بدون مشکل باهم زندگی می کنند.

یاری گفت: بروزرسانی در کتابهای جدیدالتالیف از دیگر درخواست هایی است که انتظار می رود در اختیار کتابخانه های شهرستان قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اعتبارات حوزه فرهنگ ناچیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتبارات حوزه فرهنگ ناچیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید