بافت تاریخی شهردار مخصوص داشته باشد

به گزارش وبلاگ دریا، تهران (پانا) - وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی بر ضرورت بهره مندی بافت تاریخی ازشهرداری مختص خود تاکید نمود.

بافت تاریخی شهردار مخصوص داشته باشد

سیدعزت الله ضرغامی در هشتمین اجلاس عمومی شورای عالی استانها گفت: ما با شورای عالی استان ها باید با نگاه مسئله محور، مسائل پیش رو را شناسایی نموده و به برترین نحو آن را از پیش رو برداریم؛ حوزه های توریستی ، میراث فرهنگی در زمینه بافت تاریخی و صنایع دستی به عنوان مصداق شاخص اقتصاد مقاومتی مشخصا با این شورا در ارتباط هستند.

وی اضافه نمود: شورای شهر و روستا و شهرداری ها خط مقدم تحقق بخشیدن به این اهداف هستند؛ بعلاوه باید نگاه درستی به راهبرد های حاکمیت داشته باشید چراکه مستقیما با نظرات مردم روبرو هستید.

ضرغامی با بیان اینکه میراث فرهنگی بسیار گسترده است گفت: یکی از گرفتاری های کشور نظام اداری ناکارآمد و پوسیده ای است که مثل بختک بر روی کشور افتاده و هرکاری میخواهیم پیش ببریم به دلیل این امر نمی توانیم. شهرداری ها هم همین گونه هستند. درست است که در بالای سازمان نگاه تحولی وجود دارد اما در بدنه اتفاقی نمی افتد و شکست می خورد؛ پس در گام اول باید نگاهمان همسو گردد.

وزیر میراث فرهنگی توریستی و صنایع دستی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید براینکه حوزه توریستی احتیاج اجتماعی فرهنگی و روحی مردم است اظهار کرد: قطر 200 میلیارد دلار فقط برای جام جهانی در نظر گرفته است تا کشور خود را معرفی کند. برای برگزاری این رویداد، کشور های رقیبی داریم که مزیت رقابتیشان دربرابر ما صفر است.

وی ادامه داد: کشور ما در 20 رشته توریستی اصلا قابل مقایسه با کشورهای همسایه نیست اما از گذشته نگاه درستی به توریستی نداشته ایم. بعد از نفت به خصوص در کشورهای همسایه توریستی در رتبه اول است اما کشور در این حوزه دچار عقب ماندگی تاریخی است.

ضرغامی ادامه داد: خواهش من این است که شهرداران و شوراها به صورت ویژه به مسئله توریستی بپردازند. در توریستی داخلی متاسفانه به صورت سنتی فقط چند استان توریست جذب می نمایند؛ این درحالیست که پلتفرم بزنیم بیرون را با تمام اطلاعاتی که توریست قصد دارد معرفی نموده ایم.

وی اضافه نمود: شهرداری ها متناسب با فرهنگ بومی حواسشان به معماری ها باشد. اگر نمی توانید بناها و المان های یک یادگاری درستی بسازید از جوانان با استعداد امروز یاری بگیرید، ورودی شهرهای ما بسیار بی هویت شده است.

وزیر میراث فرهنگی توریستی و صنایع دستی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی یکی از مزیت های نسبی ماست تاکید نمود: باید حریم میراث فرهنگی رعایت گردد تا آثار تاریخی خود را نشان دهند؛ بعلاوه محیط های تاریخی برترین فضا برای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی است .

ضرغامی درباره بافت های تاریخی عنوان نمود: بافت تاریخی باید شهرداری خاص خود را داشته باشد تا به صورت تخصصی این موارد مدیریت گردد. ما برای این امر فرمول واحدی ارایه ندادیم و به استان ها تفویض اختیار کردیم. برای مثال مردم یزد حافظ بافت تاریخی خود هستند و تا امروز ان را حفظ کردند. ما نیز حاضریم به خانه هایی که در بافت تاریخی قرار دارند وام دهیم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "بافت تاریخی شهردار مخصوص داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بافت تاریخی شهردار مخصوص داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید